Na základe intenzívnej komunikácie a viacnásobných stretnutí predsedníctva UNASu s Ministerstvom dopravy sa UNASu podarilo vybojovať prvé ústupky smerujúce k štandardizácii podmienok v doprave. Bývalé vedenie UNAS a ČESMAD nedokázali za 2 roky vyjednať toľko ako sa podarilo novému vedeniu UNAS za tieto dva mesiace. V tejto súvislosti chce UNAS verejne poďakovať ČESMADu, ktorý v priebehu 1 mesiaca zásadne zmenil názor v prospech výhrad UNASu a pripojil sa k cieľom autodopravcov.
Konkrétne sa od 15. marca 2014 rušia spoplatnenia intravilánov a Ministerstvo dopravy sa verejne zaviazalo, že nikdy nebude spoplatňovať cesty II. a III. triedy, pričom prezentovalo jasný verejný záväzok, že už nikdy nebude rozširovať rozsah spoplatnenia cestnej siete na Slovensku. Ministerstvo tiež urgentne vyrieši "choroby mýta", čo znamená, že bude možné ísť do debetu a to bez pokuty. Ministerstvo sa ďalej zaviazalo, že bezodkladne začne riešiť proces smerujúci k zníženiu dane z motorových vozidiel, výšku spotrebných daní ovplyvňujúcich cenu nafty a úpravu horných sadzieb extrémnych mýtnych pokút na E.U. štandard.
Až do splnenia týchto požiadaviek , UNAS naďalej zostáva v štrajkovej pohotovosti a vyzýva ČESMAD na koordináciu spoločných tém v prospech autodopravy na Slovensku.Na základe intenzívnej komunikácie a viacnásobných stretnutí predsedníctva UNASu s Ministerstvom dopravy sa UNASu podarilo vybojovať prvé ústupky smerujúce k štandardizácii podmienok v doprave. Bývalé vedenie UNAS a ČESMAD nedokázali za 2 roky vyjednať toľko ako sa podarilo novému vedeniu UNAS za tieto dva mesiace. V tejto súvislosti chce UNAS verejne poďakovať ČESMADu, ktorý v priebehu 1 mesiaca zásadne zmenil názor v prospech výhrad UNASu a pripojil sa k cieľom autodopravcov.
Konkrétne sa od 15. marca 2014 rušia spoplatnenia intravilánov a Ministerstvo dopravy sa verejne zaviazalo, že nikdy nebude spoplatňovať cesty II. a III. triedy, pričom prezentovalo jasný verejný záväzok, že už nikdy nebude rozširovať rozsah spoplatnenia cestnej siete na Slovensku. Ministerstvo tiež urgentne vyrieši "choroby mýta", čo znamená, že bude možné ísť do debetu a to bez pokuty. Ministerstvo sa ďalej zaviazalo, že bezodkladne začne riešiť proces smerujúci k zníženiu dane z motorových vozidiel, výšku spotrebných daní ovplyvňujúcich cenu nafty a úpravu horných sadzieb extrémnych mýtnych pokút na E.U. štandard.
Až do splnenia týchto požiadaviek , UNAS naďalej zostáva v štrajkovej pohotovosti a vyzýva ČESMAD na koordináciu spoločných tém v prospech autodopravy na Slovensku.
Naše združenie aktívne komunikuje s predstaviteľmi UNAS a je pripravené ho podporiť pri vyjednávaní požiadoviek pre autodopravcov.